loading...
سایت مسجد امام حسین(ع)شهرک رزمندگان زرند
علی رجب زاده بازدید : 32 سه شنبه 13 تیر 1391 نظرات (0)

شيطان چگونه عذاب مي شود؟

همان گونه که انسان، خاک نيست، بلکه از خاک آفريده شده، شيطان نيز آتش نبوده، بلکه از آتش آفريده شده است و همان گونه که خاک مي تواند به انسان، آسيب برساند، آسيب رساندن آتش به شيطان نيز موضوعي محال و دور از ذهن نيست، چنان چه نمونه هاي بسياري وجود دارد که موادي با منشأ يکسان، بر يکديگر تأثير منفي گذاشته و به آنان آسيب مي رسانند و نيز ويژگي هاي برخي مواد، با اندک تغييري در آن، کاملاً برعکس خواهد شد.


شيطان

فرد به ظاهر دانشمندي در جلسه اي که بهلول عاقل در آن شرکت داشت، اين مسئله را مطرح نمود. مدتي بعد بهلول، پيشاني آن مرد را با کلوخي هدف قرار داده و سر او را مجروح و خون آلود نمود و در پاسخ اعتراض او بيان داشت که آيا مگر اين کلوخ از خاک نيست و آيا مگر تو از خاک آفريده نشدي؟! اگر آتش نمي تواند آتش را بسوزاند، پس خاک چگونه مي تواند به خاک آسيب برساند؟[1]

براين اساس، همان گونه که انسان، خاک نيست، بلکه از خاک آفريده شده، شيطان نيز آتش نبوده، بلکه از آتش آفريده شده است و همان گونه که خاک مي تواند به انسان، آسيب برساند، آسيب رساندن آتش به شيطان نيز موضوعي محال و دور از ذهن نيست، چنان چه نمونه هاي بسياري وجود دارد که موادي با منشأ يکسان، بر يکديگر تأثير منفي گذاشته و به آنان آسيب مي رسانند و نيز ويژگي هاي برخي مواد، با اندک تغييري در آن، کاملاً برعکس خواهد شد. براي تبيين اين موضوع مناسب است به نکات زير توجه شود:

1- مي دانيم که يخ از آب تشکيل شده و آب جوش نيز همان آب است و در ترکيب مولکولي آن ها، کوچک ترين تفاوتي نيست، اما اگر يخ را در مجاورت آب جوش قرار دهيم، آسيب ديده و به تدريج از ميان خواهد رفت.

2- اگر از ما بپرسند که دشمن آتش چيست و با چه وسيله اي مي توان به مبارزه با آن پرداخت، بي ترديد آب را معرفي خواهيم نمود. آتش گرفتن آب، بسيار عجيب تر از آتش گرفتن آتش است! اما جالب است بدانيم که اگر آب را با عبور جريان الکتريسيته و با کمک کاتاليزور، به اجزاي تشکيل دهنده آن، يعني اکسيژن و ئيدروژن تقسيم نموده و هر کدام از اين دو عنصر را در گوشه اي نگه داري نماييم و سپس شعل? آتش را به آن ها نزديک کنيم، خواهيم ديد که قسمت اکسيژن آن شعله ور شده و قسمت ئيدروژن آن منفجر خواهد شد! و جالب تر آن که بدانيد خداوند به هر دو مورد آن در قرآن کريم، اشاره نموده و در بيان نشانه هاي قيامت، يک بار اعلام مي دارد که در آن روز درياها شعله ور خواهند شد،[2] و در جاي ديگر تصريح به منفجر شدن درياها مي نمايد![3]

برخي مفسران پيشين که در ارتباط با عناصر تشکيل دهند? آب، اطلاعي نداشتند، آتش گرفتن آب را موضوعي بسيار عجيب و تقريباً محال دانسته و بر همين اساس، براي اين آيه، توجيهات مختلفي بيان مي نمودند.[4] البته، روايتي از مولا علي (عليه السلام) وجود دارد که ايشان از فردي يهودي پرسيدند: جهنم کجاست؟ مرد يهودي پاسخ داد: دريا! امام (عليه السلام)، حرف او را تأييد نموده و فرمودند که او راست مي گويد.[5]

يک ماده يا انرژي، با تغييراتي که در آن به وجود مي آيد، قابليت هاي متفاوتي خواهد يافت و آبي که يک روز، خاموش کننده آتش به شمار مي آمد، با تغييري فيزيکي، به کمک آتش شتافته و در شعله ور نمودن و انفجار آن، تأثير مثبت خواهد گذاشت!

3- تمام گياهان با فتوسنتز، يعني با استفاده از نور خورشيد (که برگرفته از آتش است)، رشد و نمو مي يابند و حتماً مي دانيد که امروزه، در گلخانه ها، تنها با استفاده از آب و نور و حتي بدون نياز به خاک، گياهاني را پرورش مي دهند. حال پرسش ما اين است که اگر چنين گياهاني که تنها از آتش و آب تشکيل شده اند را مقابل حرارت آتش قرار دهيم، آيا آسيبي به آنان وارد نخواهد شد؟!

4- امواج مختلفي در فضا وجود دارند؛ مانند امواج منتشره توسط ماهواره ها، ايستگاه هاي راديو و تلويزيون، تلفن هاي همراه و ديگر وسائل مخابراتي و …. که فرمول هاي مشترکي بر تمام آن ها حاکم بوده و تفاوت آنان، تنها در مواردي؛ مانند فرکانس ها و طول موج هاي مختلف است.

با اين وجود، آن ها مي توانند بر هم تأثير گذار بوده و عملکرد صحيح يک ديگر را مختل نمايند!. جنگ الکترونيکي با استفاده از چنين قابليتي امکان پذير است. آيا اين پرسش مطرح نمي شود که چگونه امواج مي توانند به امواج ديگر آسيب برسانند؟! و … .

امروزه، قانوني در فيزيک وجود دارد، مبني بر اين که: ماده و انرژي، هيچ گاه از بين نخواهند رفت، بلکه دائماً از حالتي به حالت ديگر تبديل خواهند شد. به همين دليل، يک ماده يا انرژي، با تغييراتي که در آن به وجود مي آيد، قابليت هاي متفاوتي خواهد يافت و آبي که يک روز، خاموش کنند? آتش به شمار مي آمد، با تغييري فيزيکي، به کمک آتش شتافته و در شعله ور نمودن و انفجار آن، تأثير مثبت خواهد گذاشت!

پروردگاري که چنين قابليت هاي شگفت آوري در جهان طبيعت آفريده است، به راحتي مي تواند با اراد? خود و با فعل و انفعالات اندکي در خصوصيات شيطاني که از آتش آفريده شده و يا حتي تبديلش به ماده اي قابل اشتعال، او را در آتش جهنم بسوزاند: “إن ذلک علي الله يسير”؛ و اين بر خداوند آسان است.[6]

پي نوشت ها :

[1]. حسيني شاه عبدالعظيمي، حسين، تفسير اثناعشري، ج ?، ص ??، انتشارات ميقات، تهران، ???? هـ ش.

[2]. تکوير، ?، “و إذا البحار سجّرت”.

[3]. انفطار، ?، “و إذا البحار فجّرت”.

[4]. قرطبي، محمد بن احمد، الجامع لأحکام القرآن، ج ??، ص ???، انتشارات ناصر خسرو، تهران، ???? هـ ش.

[5]. طبري، محمد بن جرير، جامع البيان في تفسير القرآن، ج ??، ص ??، دار المعرفة، بيروت، ???? هـ ق.

[6]. حج، ???

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 18
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 15
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 17
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 19
  • بازدید ماه : 17
  • بازدید سال : 41
  • بازدید کلی : 1,227
  • کدهای اختصاصی

    استخاره آنلاین با قرآن کریم
    

    .

    کد حدیث

    کد حدیث

    پیچک دریافت کد ذکر ایام هفته برای وبلاگ

    ابزار گوگل پلاس

    کد گوگل پلاس پیچک